AKTYWNOŚĆ, ach to TY !!!

Czy w podeszłym wieku można uprawiać jakąś aktywność? Można, a nawet trzeba. Często dojrzały wiek niesie za sobą różnego rodzaju ograniczenia natury fizycznej. Z czasem pogarsza się kondycja ruchowa, wzrok i poczucie równowagi. Słabną mięśnie i kości, ale proces ten można spowolnić przez regularne zażywanie ruchu i odpowiednie odżywianie. Aktywność fizyczna pomaga między innymi w walce z chorobami serca, bólami stawów, osteoporozą i depresją. Poprawia krążenie, trawienie, ogólne samopoczucie oraz sprawność umysłową. Jeśli wcześniej nie ćwiczyłeś, najpierw skonsultuj się z lekarzem.

SENIORZE oto aktywności dla CIEBIE, każdy znajdzie coś dla siebie:

– pierwsze co przychodzi na myśl i prawie zawsze się sprawdza to SPACERY, piękne miejsca, obserwacja natury, możliwość spotkania sąsiada, zażywanie świeżego powietrza…prawie same plusy. Wystarczą dobre, wygodne buty,

– spacery z dodatkiem czyli NORDIC WALKING,

– JAZDA NA ROWERZE, plusy tak jak przy spacerze tylko szybsze przemieszczanie się przy mniejszym obciążeniu stawów,

– PRACA W OGRODZIE, NA DZIAŁCE, znów korzystanie ze świeżego powietrza,                                   a dodatkowo warzywa i owoce dla siebie i rodziny (np. ulubionej synowej, ukochanego wnuka),

– PŁYWANIE,

– MORSOWANIE, może troszeczkę zimno, ale korzyści rozgrzewają

– TANIEC „połamaniec”,

-YOGA.

Nie można sobie pobłażać trzeba ćwiczyć. Można wykorzystać krótkie momenty aktywności, jak choćby wejście po schodach zamiast jazdy windą, zabawa z wnukami, zwykłe prace domowe – w zależności od sposobu wykonywania – odegrają ważną rolę w codziennym bilansie ruchu. No może na początku troszeczkę będą bolały nogi, ale gra jest warta świeczki 😊